Search This Blog

Friday, October 8, 2010

JAGALAH AKU YA ALLAH...




ya Allah
kenapa lah aku lemah sangat ?
aku rasa aku lah hambaMU yang paling lemah dalam dunia ini
aku rasa aku lah yang paling berdosa di atas bumi ini
kenapa.. kenapa.. kenapa ?

luluh hatiku kerana mengharapkan cintaMU
penat sudah aku berjuang
lelah sudah nafasku di dunia ini
rasa ingin mati
kerana dah tak sanggup untuk melakukan dosa pada masa depan
tapi, kalau mati pun
aku tak bersedia lagi
bila aku nak bersedia ya Allah ?

penat aku solat
penat aku bertaubat
tapi, semuanya hilang disebabkan dosaku yg membunuh
hatiku yang terkorban

aku merasakan tidak pernah rasa secebis pun kebahagiaan dalam hidupku
kerana timbunan dosa yang aku lakukan
dosa yang berulang
janji juga berulang
tapi, dosa tetap berulang
bila aku nak berhenti ni ya Allah ?

ya Allah
apa itu kebahagiaan ?
apa itu manisnya berjuang ?
sudi tak tunjukkan pada ku ?
walaupun sesaat
aku ingin benar merasainya
moga selepas merasa
aku mampu kuat kembali untuk berjuang

ya Allah
hambaMU yang paling hina di dunia ini
ingin minta tolong
kabulkan lah permintaanku ini

"berikan lah padaku kekuatan, kerana padaku langsung tiada kekuatan, & matikan aku dalam iman"

Badar313
4.40 a.m
8/10/2010






No comments:

Post a Comment