Search This Blog

Friday, July 26, 2013

BAGAIMANA HANYA


Setiap malam aku menangis
Bagaimana aku harus menghadapi hidup ini
Pada hari esok

Bagaimana untukku jelaskan derita ini
Memenjara aku dalam sangkar kesedihan
Melemaskan aku dalam air mata penyesalan
Menolakku ke tepi tebing putus asa

Bagaimana inginku jelaskan cinta
Kepada mereka yang tidak faham
Bagaimana inginku ceritakan

Hanya dalam sujud ku lepaskan segalanya
Hanya sejadah tempat tumpahnya air mata ini
Hanya pada pokok hijau ku lemparkan pandangan
Hanya dari situ lahir kedamaianku
Hanya pada langit biru aku memandang
Membasuh jernih mataku melihat tenangnya biru
Bercakap dengan langit adalah lebih baik daripada bercakap dengan mereka

Terima kasih tumbuhan hijau
Terima kasih langit biru tenang

Sungguh keadaan ini telah menghukumku
Dalam penjara dosa

Bagaimana untuk aku jelaskan
Tidak ada yang cuba untuk faham
Ya Allah aku menangis
Hanya menangis dan terus menangis
Hingga satu hari nanti
Andai masih aku di sini
Kau hantarkan keceriaan buat hidupku

Ampuni aku Allah yang Maha Agung

                                                                                                                                  UIA
                                                                                                                                      -17 Ramadhan / 26 Julai 2013-
                                                                                                       

2 comments:

  1. Berjalanla tanpa henti, berharap pada Allah. Semoga kita kuat menghadapi. Mari kita menjadi yang terbaik

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum ustaz. ustaz dah tak menulis di blog lagi?

    ReplyDelete