Search This Blog

Sunday, March 7, 2010

SYAHADAHKU

salam.........kali ni aku terangkan maksud 'syahadah' pulak yer......
secara umumnya, syahadah ni maksudnya kesaksian atau ikrar.....
rukun islam yang pertama apa ek? hm.....kowang pon taw kan, mengucap kalimah syahadah...
so,aku suka sangat perkataan syahadah ni sebab ia mempunyai maksud yang sangat kuat bagi diri aku... ia adalah tanggungjawab, cinta dan tujuan hidup aku dan kowang semua.....
AKU BERSAKSI TIADA TUHAN YANG BERHAK DISEMBAH MELAINKAN ALLAH
AKU BERSAKSI BAHAWA MUHAMMAD IALAH PESURUH ALLAH......
kalimah syahadah ni sangat berharga bagi aku... aku bahagia melafazkannya.... lafazkanlah dengan penuh rasa syukur, cinta, penghayatan, dan cubalah untuk menangis dalam syahadah......
aku sendiri masih dalam kesamaran untuk meraih cinta ilahi, diri ini sangat lemah.... ya Allah bantulah aku......dan kowang jugak.....amin.....

syukran ya rabbi......

No comments:

Post a Comment